2019. okt 05.

Paraziták a vásznon is: Parasyte

írta: Emerald Dragon
Paraziták a vásznon is: Parasyte

Kiseijū (2014) & Kiseijuu: Kanketsuhen (2015)

movie2.jpgBevallom miután megtekintettem az Attack on Titan live-action adaptációit kissé megrendült a hitem abban, hogy normálisan élőszereplős filmet is láthatok egyszer. Mégis úgy döntöttem, hogy adok egy esélyt ennek a viszonylag friss feldolgozásnak is. A történetről nem is szeretnék külön szót ejteni itt, eltekintve attól, hogy a két részes mű egész ügyesem követi az anime fonalát. Természetesen négy órába nem lehetett mindent belesűríteni, így bizonyos cselekményeket párhuzamossá tettek, de ezt egyáltalán nem találtam zavarónak. Nincsenek fölösleges és hiányzó jelenetek sem. Ezért mindenképpen csillagos ötöst érdemel a rendező, Takashi Yamazaki!

zf0au7z.gifHatározottan meglepett a film, bár végig szkeptikusan figyeltem, hogy mi mennyire működik benne, illetve a CGI mennyire lesz feltűnő, mennyire válik nevetségessé a paraziták küzdelme, vajon sikerül-e túllépniük a trash határon. Végül el kellett ismernem, hogy kimondottan pozitívan csalódtam benne.

ceu5avywgaaoph5.jpgEz nem jelenti azt, hogy nincs benne hiba. Az animében Migi karaktere félig ijesztő, mégis vicces és rengeteg helyzetkomikumot rejt magában. Emiatt az élőszereplős CGI ezen része is inkább mókás, mintsem félelmetes. Ezzel nincs is igazán baj, mert a küzdelmek, gyilkosságok, mészárlások egészen frappánsan valósultak meg, csak némely jelenetnél volt röhejes a megoldás. De azok akár szándékosak is lehettek – hiszen egyértelműen vannak olyan mozzanatok, amelyeket bizonyosan a tréfa kedvéért szúrtak bele az alkotók (például a kádas jelenet).

py9jkkk.gifAmi a filmekben sokkal nagyobb hangsúlyt kapott – és bevallom az anime leírásánál szándékosan kihagytam belőle, mert abban annyira élesen nem emelték ki – az az ötödik téma, melyet a mangában feszegetett az író, Hitoshi Iwaaki: mégpedig a környezetvédelem. A sorozatban érintőleges utalásokat kapunk erre a problémára vonatkozóan (főleg a legvégén), azonban ezúttal pont a paraziták „szájából” hangoznak el fontos gondolatok a bolygó jövőjével kapcsolatban. Vajon az inváziót indító lények jelentik-e az igazi veszélyt vagy az ember-e a valódi élősködő a Földön?

epw31gu.gifMinden előítéletem ellenére a műveket megtekintésre alkalmasnak találtam, a CGI egészen élvezhető, a színészek nem játszanak rosszul, vannak kimondottan jó alakítások is benne. Nem lett túl nevetséges, ajánlom annak, aki bevállalósabb és nem riasztja el, hogy japán adaptációkról van szó. Tisztában vagyok vele, hogy sokan nem kedvelik az élőszereplős változatokat, de tényleg nem lett túl szörnyű.

Értékelésem: 6,5/10

Forrás, információk: https://www.imdb.com/title/tt3345472/https://www.imdb.com/title/tt3345474/
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=dcVuEbnq-8Yhttps://www.youtube.com/watch?v=6WsrsXJle5U
Mafab link: https://www.mafab.hu/movies/kiseiju-part-1-179491.htmlhttps://www.mafab.hu/movies/kiseiju-part-2-179492.html

Bluray megvásárolható: Parasyte The Movie: Part 1 [Blu-ray],Parasyte The Movie: Part 2 [Blu-ray]

Kapcsolódó anime: Parasyte - the maxim-

Smaragd Sárkány

Szólj hozzá

horror társadalomkritika természetvédelem gore alien természetfeletti science-fiction live-action