2019. már 23.

A Sultai kontroll és én

írta: Emerald Dragon
A Sultai kontroll és én

Kyoto, magices napok

A GP napja is elérkezett, és sikeresen memorizáltam a side-plan részt is, miután többször átbeszéltük, melyik verzióval is játsszak. A deckválasztáshoz KG nyújtott hathatós segítséget, miután a Sultai Midrange-em folyamatosan besülni látszott az Arénában, és a próbafutamokon is elég közepesen teljesített, végül a Sultai Controlt ajánlotta nekem. Az online felületen szépen is hasított, amikor épp nem húztam folyamatosan a földkártyákat, akkor bravúrosakat tudtam vele elérni, még úgy is, hogy a földek ötven százaléka még nincs meg hozzá, de a Druidákból is csupán kettőt birtokoltam a virtuális felületen. Annyi bizonyossá vált, hogy jóval több interakciója van, ráadásul a lényei sem ragadnak be kézbe feleslegesen. Még late plan-nek is elég jó időhúzás egy 3/5-ös druida, ami ad három manát, nem úgy, mint a 2/1-es küszmőte.

A kiindulási paklihoz képest gyakorlatilag annyira változtattunk elsőre, hogy az árválkodó Jadelight Rangert fénysebességgel Brontodonra cseréltük, már azzal érkeztem a Felkelő Nap Országába. Itt azért felmerült a kérdés, miután pörgetések során ismét előjött a flood jelenség, hogy a huszonötödik földet inkább kicserélem egy Mysticre, hiszen a Mystische Schlange anno több meccset is hozott nekem az Odyssey standard eseményein. Végül meggyőztek, sikerült optimalizálni a mulligan döntést is. A képlet egyszerű: 25 föld, Brontodon, és a main deck; kezdőkézben három föld kell, ami adja a megfelelő manákat. Kettő nem jó, mert soha többet nem fogok húzni, négy sem, mert befloodolok. Seems legit! Decklista írása éjjel tizenegykor, átshieldelés a szigorú szemű Dr. Markos Dániel judge hatására, némi összefoglaló írása lefekvés előtt, majd memorizálni a side tervet, újra és újra.

Gyönyörű szép, de hűvöskés napra ébredtünk szombatok, így elhatároztuk, hogy nem pazaroljuk a lóvét a buszra (230 jen egy út), hanem besétálunk, megnézzük Kiotó külvárosi részét. Gyors reggelit tömtem az arcomba, a megszokott rizsszendvics formájában, majd nyakunkba vettük Japán varázslatos területét, és elindultunk a GP-re, teli reményekkel. Mivel egy tíz perccel sikerült hamarabb is ideérni a tervezettnél, így vettünk némi elemózsiát a szendók mellé, hátha jól megy majd a szekér, és nem lesz időnk se ebédelni, se uzsonnázni. Aztán a sorsolás után leültünk, hogy megkezdődjön a nagy megmérettetés, míg P10B és Kovács Gábor a bájosok nyugalmával várakozhattak egy órácskát. Nem is beszélve Daniról és Poroszkai Laciról, akik még az igazak álmát aludták…

Természetesen csak japán ellenfeleket kaptam, az első fordulóban egy Sultai Midrange formájában. Miután bemutatott egy Elf-Elf-Vivien-Tyrant kombót, én gyorsan konszídeltem, és áttértem a side-os reményekre. A második játékra össze is szedtem magam, de a mirror mindig arról szól, hogy aki több kigyót kasztol, az nyer. Neki sikerült négyet is felmutatnia, de akadt mellé két Vivien és egy Tyrant is. Én egy Vraskával próbálkoztam, Hostage Taker-rel és leszedésekkel erősítve végülis mindenét megoldottam, kivéve a Tyrant-ot és a második Vivient. Szépen bele is haltam. 0:1

A második mérkőzés a Reclamation RUG verziója volt, és az első játékban sikerült is kitennie az enchantot, meg is védte az utolsó lapjával, de üres kézre nem húzott semmit, tőlem kapott Vivinet, Hostage Takert és Tyrant-ot is, így elmúlt. Másodikra szépen szétdobattam a kezét, repült a Siege-Gang Commander, a Niv-Mizzet és az Explosion is, aztán stabilizáltam a három földemen, ő meg újra felhúzhatott mindent. A Thief ugyan beütött kétszer, de sajnos semmi erőset nem lelt, az Expansion és a Negate nem nagyon szuperált a kevés manámmal. Utolsóra még lekevertem ötre, két elf, két Tomb és egy Erasure mellett szépen elvéreztem a Niv-Mizzet hatására. 0:2

Harmadjára már annyira nem örültem neki, hogy ismét mirror ellen erőlködhetek. Elsőre szépen jött a Walker és a Branchwalker is, aztán leszedegettem a veszélyeket, de a Tyranttal itt sem nagyon tudtam mit kezdeni. Másodjára epic fight indult meg, és végre úgy jött minden, ahogyan kell. A végjátékban volt neki két Hostage Taker-je, az egyik alatt a Thiefemmel, de nekem aktív Vivienem. Szóval mutattam egy Takert, majd átvettem az övéit, és kezdhettük a harmadik játékot, amelyben leaggrózott két Jadelighttal és egy Ágjáróval. 0:3

Nyilván ezen a ponton kell feladni, egyszerűen nem úgy jönnek a lapok, ahogyan kellene, és a Tyrant heavy környezet bizony erősen problémás. De a side tervből kikerült az áldoztatás, így most már nem volt választásom. Felandi nem akartam, hátha egy győzelem azért összejön. Kivéve, ha monored-et kapok, ami akkor is agyonlő, amikor van blokkolóm, dobatásom és Contemptem is. 0:4

Nem tudom, hogy minek erőlködtem, de ugye a vámpírok soha nem adják fel, márpedig én nem vagyok az. tehát megnéztük az ötödik kört is, mert azért játszani jöttem ide. Explore verzió: GRB. Elsőre kb az arcomba robbant negyedik körös Tyrant, így hiába a négyes kígyó, elmúltam a vérbe. A második legalább izgalmas volt, mert az ellenfelem hibázott is jókat. A negyedik körben érkező Főnixre már manát gyorsulva négyes Hidrával vártam, amibe annak rendje, s módja szerint, ügyesen bele is támadt. Mivel Cast Down volt kézben, így örültem a tervnek, de kevésbé a második Főnixnek, amit valamiért lerakott a totemje mellé. De legalább húztam Vraska’s Contemptet és megszabadultam tőlük. Picit lélegzethez jutva előkerült Vraska, elkezdte kirakni a lemmingpockokat. A válasz sajnos egy Tyrant volt, amit ugye nem igazán tudok megoldani, de ezért nem is a PW-t támadta az ellenfelem. Mikor ráeszmélt a problémára, elnyomott egy Finality-t, és valamiért a manadorkra tette a countert, nem a dínóra, így csak hármat csípett Vraskából. Nekem meg jöhetett a saját Tyrant, és ismét megszaporodtak a lemmingpockok. Ugyancsak talány, miért támadt bele a sajátjával az enyémbe, de végülis volt egy Find-ja és visszavette azt és a Főnixet. Persze a három lemmingpocok mellé húztam egy Druidát is, így négyesben szimplán kiblokkoltam. Jött a Cast Down a manadorkomra, de így nem kellett adaptálni, helyette elmúlt a Tyrantja. Mivel a Főnixet Vraska mellett nem merte kitenni, így Erasure inkább kidobatta a kezéből, és már egész jól álltam, pláne, hogy két elfet láttam a kezében. De ő húzott ezután Vraska’s Contemptet és Tyrantot, én meg 5 földet, GG. 0:5, DROP

A többieket is check-oltam közben, nagy részük elvérzett, de az első GP-s, Árpás Milánunk ügyesen összekapart egy 4:4-et, és az Esper Controlt forgató Kovács Gábor pedig kis híján átugrotta a lécet, de Dániel mester elkiabálta a dolgot így 5:3-mal a legjobbat futotta. Poroszkai Laci 2:3 DROP, P10B 5:3. Én közben a pultokat nézegettem, sajnálva, hogy nem hoztam ki eladó lapokat, talán úgy a nevezés visszajöhetett volna. Illetve ismét elgondolkodtam, hogy a gyűjteményt inkább be kéne tolni a törlesztőbe, de akkor hová is volna a kis hobbim. El is csábultam, hogy kiegészítsem pár aprósággal a mappáimat, néhány finomságot még egészen elérhető kategóriában pillanthattam meg. A döntés azonban ezúttal is a vásárlás mellőzése lett, hiszen még csak most kezdődött meg az utunk, akad még szuvenír, amiért kiadhatjuk a fennmaradó összegeket. Zsákmányoltunk Milánnal némi Token tömeget Steve Argyle rajzaival, majd megnéztük, hogyan veri el a lóvét Poroszkai a Médzsik lottón. Húzott egy Tyrant-ot, valamint három Theros, egy Gatecrash, egy Return to Ravnica és egy Alliances booster büszke tulajdonosává vált. Nyilvánvalóan semmi értelmeset nem bontott, egyedül a RtR foil ritkát sikerült visszaforgatnia, az Alliances booster pedig elvileg live-stream megoldással kerül feltépésre.

A vasárnapi terv így sajnos meghackelődött, valószínűleg Nara felé vesszük az irányt, hogy meglátogassuk a rémszarvasokat.

Smaragd Sárkány

Szólj hozzá

Japán MTG Kiotó